Lif Dan Tetamu Luar

Masuk lif tadi dari basement 3 parking nak naik ke atas.
Di dalamnya ada lebih kurang 6 orang lelaki lingkungan umur 25-35 tahun pakaian kasual yang naik dari basement 4.
Sampai di basement 1, pintu lif buka. Mereka terpinga2.
“Nak pegi dewan ye?” Aku tanya.
“Ya, dewan tu dkt mana?”
“Di tingkat inilah tempatnya”.
“Ha betui la aku dok habaq tadi”.
Mereka semua pun keluar. Ada antaranya yg senyum barangkali membalas bantuan kecil aku.
Salah seorang ucap terima kasih.
Aku tau mereka jemputan utk satu majlis penghargaan anjuran kementerian pagi ni.

Mungkin, bagi sesetengah pihak majlis tu taklah se gah mana.
Tapi paling kurang, aku dapat rasakan kegembiraan dan keterujaan dlm diri tetamu2 tadi. Mereka rasa dihargai. Blh jadi seumur hidup inilah satu2 nya pengalaman mcm tu yg mereka berpeluang utk lalui.

Aku pun tumpang gembira dan mohon allah titipkan kebahagiaan dlm hidup mereka dgn ditambah rezekinya.
Amin ya allah.

About sitiaisyah83

Smart and witty. Outgoing, very chatty. Lively, energetic. Adaptable but needs to express herself. Argumentative and outspoken. Likes change. Versatile. Busy, sometimes nervous and tense. Gossips. May seem superficial or inconsistent, but is only changeable. Beautiful physically and mentally.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

