Under-estimate. Never.

Masih senyum2 lagi.
Baru tadi 2 orang  lelaki datang ke pejabat dan saya diminta entertain.
Seorang pakcik atau pada pandangan, usia lebih kurang atuk saya. Pakai tshirt, seluar lusuh dan cap.
Kelihatan agak uzur. Dan seperti kurang terurus (serabai).
Seorang lagi lelaki yang diandaikan lebih kurang usia abah saya.
Sepanjang berurusan, mereka tanya beberapa soalan. Saya jawab.
Sentap bila pakcik yang macam atuk speaking in English. For me fluently.
Eh kenapa saya ni?
Meskipun sepanjang urusan itu saya tetap seperti diri saya yang mesra dan hormati mereka selaku tetamu saya, tak tahu kenapa saya rasa seolah-olah tidak sengaja telah under-estimate dia.
Sekarang saya beritahu hati, jangan sesekali berasa begitu pada siapapun jua.
Tambah lagi orang yang kita baru jumpa.
Kita tak tahu asal usul mereka, latarbelakang mereka.
Diri kita pun bukan sentiasa hebat.
Hebat pun belum tentu.
Jujur, saya insaf.

Posted from WordPress for Android

About sitiaisyah83

Smart and witty. Outgoing, very chatty. Lively, energetic. Adaptable but needs to express herself. Argumentative and outspoken. Likes change. Versatile. Busy, sometimes nervous and tense. Gossips. May seem superficial or inconsistent, but is only changeable. Beautiful physically and mentally.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

