Jalan-Jalan Cari Makanan

antara tempat makan yang saya kunjungi baru2 ini:

1) the manhattan fish market (mfm), alamanda, putrajaya.

believe it or not, saya seorang manusia yang tak makan ikan kecuali ikan bilis? tapi ada hati nak makan kat mfm. ape kes la ek.. actually, terpengaruh dengan officemates (epi & hadi). heran tengok ape yang best sangat kat mfm sampai diorang tak melepaskan peluang makan situ.

selain ikan, ada jugak seafood lain macam udang, sotong.. yang itu saya makan. masa pegi sana saya dan shah cuba manhattan seafood platter for two. minum hot chocolate yang mak oiii manis giler. total costs around RM80.00 ++.

dsc003812mahattan seafood platter for two: ada garlic rice, fries, calamari, fish fillet & flamed prawn.
 
 
 
 
dsc003801hot chocolate.

2) restoran cheng ho, wangsa maju.

inilah restoran milik amy search. menariknya sepanjang dok dalam ni kita akan disajikan dengan lagu-lagu tokey dia la. maka kedengaranlah lagu isabella, fantasia bulan madu dan banyak lagilah. makanan pulak chinese style. macam yang saya pegi aritu, saya order set untuk 3 orang harganya around RM70.00 ++. ada nasi putih dan boleh pilih empat jenis lauk. saya pilih tom yam, mix vegie, black pepper beef & siakap stim which is stricly for my husband and his brother only sebab saya tak makan ikan kan… 

dsc00415 inilah lauk pauk yang saya pesan, yummy.
 
 
 
 
dsc004131iman dan papa tengah tunggu makanan sampai.

3) sushi king, alamanda.

ni lagi satu. mostly sushi melibatkan ikan sebagai ingredient. tapi nak jugak saya makan sini? hehe, gedik. nak jugak tak kira. saya ambikla apa2 yang takde ikan. contohnya sushi ketam ke… haritu  saya pegi dengan officemates,  makan set piri-piri chicken. then pegi next time dengan shah, makan set beef yakiniku pulak. tapi piri-piri chiken lagi sedap. dalam set ni ada chawanmushi (betui ke spelling ni). tak sangka lak dalamnye ada isi ikan. konfem saya tolak kat orang lain. makan sini standard bajet dalam RM30.00 ++.

dsc00468inila set beef yakiniku (yakin, yakin…).
 
 
 
 
dsc00467iman pun teringin miso soup ke? dah besar sikit boleh mama suap.

4) seoul garden, one utama. 

ini yang paling baru saya kunjungi. hari rabu, 7/12/09. setelah di survey, dan kebetulan baru habis urusan sekitar damansara, saya ajakla shah terus ke ou. jenuh gak nak cari kedai ni, kat hujung terceruk sikit. tapi very nice and cozy. all-u-can-eat buffet style. eat until you vomit. lunch begins at 11.30am – 3.59pm followed by dinner. selain ou, seoul garden ada jugak di plaza kerinchi dekat dengan LRT universiti. lalu tepi jalan pun boleh nampak dah. tak silap haritu saya makan berdua dengan shah (iman tengok je)  it costs about RM50.00 ++.

 soup untuk steamboat terdiri daripada tiga pilihan. saya pilih tom yam. lain kali nak cuba korean soup pulak. menu terdiri daripada salad + fruits, free flow beverage, dessert siap ada ais batu campur  (do it yourself), ada nasi putih, sayur2, seafood balls, a variety of mushrooms, marinated fish + beef + chicken (teriyaki, garlic, coffee), prawn, cuttlefish, mee, meehon dan bermacam lagilah. lu tengok lah sendiri (versi nabil raja lawak).

dsc00486ni baru sikit beb. dalam mangkuk tu ialah minuman ala2 lai chi kang.
 
 
 
 
dsc00490kimchi kegemaranku.
 
 
 
 
dsc00487iman, mari sini mama ajar masak.
 
 
 
 
dsc00489ada udang, marinated beef, chicken, pilih je mana nak.
 
 
 
 
dsc00493papa makan ice cream, iman isap jari je. ciannye anak mama…
About sitiaisyah83

Smart and witty. Outgoing, very chatty. Lively, energetic. Adaptable but needs to express herself. Argumentative and outspoken. Likes change. Versatile. Busy, sometimes nervous and tense. Gossips. May seem superficial or inconsistent, but is only changeable. Beautiful physically and mentally.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Jalan-Jalan Cari Makanan

  1. K-lynn says:

    masa first time saya makan kat seoul ni, ialah 7 tahun lalu, di kerinchi tu lah. harga sekepala, baru rm19++. Makan sampai termuntah.. or rasa nak termuntah. Tapi masa tu ada berapa pintu je. Masih kecik. Sekarang, mak ai.. dah besar.

    Sushi King: Tak ajak pon saya kan…

Leave a Reply

