A Weekend Plan

INTRO

Harini hari Jumaat. Hari di mana saya seolah-olah jadi penguin yang riang dan gembira. Dari awal minggu saya dah plan beberapa aktiviti yang rasanya menarik untuk dilakukan.

SABTU, 28 Jun 2008 

Masak nasi ayam hainan

My 1st trial ni, hopefully jadi la. Husband saya dah excited nak rasa. Resipi saya grab dari myresipi.com. Malam ni baru nak cari bahan-bahannya.

Servis kereta

Dah buat appointment pukul 3.00 petang dekat Perodua Service Centre Puchong. Servis untuk kilometer yang keberapa saya pun dah tak ingat. Husband saya yang akan pegi dan tak pasti lagi saya nak ikut ke tak. Malas betul nak tunggu kat situ especially time ramai customer. Hmmm…

AHAD, 29 Jun 2008

Repair Car Boot

Pasal kereta lagi… Husband saya cakap dia dapat call dari Perodua Servis Rawang. Kitorang pernah servis kereta dekat situ 2 kali sebelum ni. Orang tu bagitau car boot ada problem sikit. Bila dibuka agak susah, agak lembap gitu proses keterbukaannya. We didn’t realize until the day my husband received that call. Padahal hari2 bawak. Ish3…

Jadi service centre tu offer nak tukar some parts yang problematic tu. FREE OF CHARGE! Tu yang saya nak dengar. Heheh. Tapi jauh la pulak nak ke Rawang. Disebabkan benda free rasanya berbaloi walaupun jauh.

Talking about Rawang, 1 thing comes to mind: NASI AYAM. Dekat situ ada kedai tepi jalan dekat simpang ke kilang PERODUA. Nasi ayam dia yummy. Lain dari yang lain. Menu ala-ala The Chicken Rice Shop. Side order dia ada steamed tauhu, kailan dan taugeh. Ayam pulak terdiri dari ayam daging dan ayam kampung. Husband saya tanya, nak ikut pegi Rawang? Saya kata best jugak kalau pegi. Dia kata lagi, nak makan nasi ayam la tu…

Lor… Nasi ayam lagi? Will my husband compare this nasi ayam with the one I’m going to cook tomorrow? I think so.

Shopping Spree For My Baby

Baby… Baby… Everything for you. My pregnancy is almost 30 weeks now. One of my buddy dah bising sebab saya relax je tanpa sebarang preparation barang. She said, at least you should have the very basic stuffs packed in a bag and make sure you carry everywhere in the car boot. In case of emergency you have been prepared, AT LEAST. Betul tu. I agree.

So, memandangkan gaji pun baru masuk minggu ni saya cadang nak mula shopping barang-barang baby. Sian baby mama ni… Tapi masalahnya tak tau lokasi mana nak menjalankan aktiviti ni. Nantilah bincang balik ngan husband.

CLOSING

Itulah antara rancangan saya. Eh, perasan tak there are two things basically: about car and nasi ayam. CAR and NASI AYAM? should be the title of this post.

About sitiaisyah83

Smart and witty. Outgoing, very chatty. Lively, energetic. Adaptable but needs to express herself. Argumentative and outspoken. Likes change. Versatile. Busy, sometimes nervous and tense. Gossips. May seem superficial or inconsistent, but is only changeable. Beautiful physically and mentally.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to A Weekend Plan

  1. intan yus says:

    eycah, leh le kite gi umah ko esok ekk..nak rasa nasi ayam hainan…hehehe! xpun, tlg anta je ke umah kite… yummy… mesti best!

  2. sitiaisyah83 says:

    ahaks2… gini le puan intan (en ap juga). memandangkan ni percubaan pertama, kalo jadi i hantarkan ye. kalo tak jadi, isk malu le nak bagi rasa. ngehehe.

Leave a Reply

