setel

Alhamdulillah, harini ada 2 lagi kertas kelulusan yang saya buat dah di sign oleh Y.Bhg. Datuk KSU tanpa sebarang masalah. Pasal SIHAS tu pun saya lega sebab tak ada masalah dari segi pembayaran.

So rite at diz moment memang saya terkebil-kebil tak tau nak buat keje apa. Takde yang urgent. The upcoming event will be in May. Masih ada ample time to prepare for it. Heheh sampai mengantuk lah dibuatnya dok melangut kat my cubicle ni.

TAPI… Kata orang hidup tak selalunya indah. Sekarang adalah masa senang dan mudah untuk saya. May b dlm seminggu dua lagi adalah kesusahan dan cabaran yang menunggu dalam hal kerja ni. Time tu nanti haaa taulah boleh nangis dibuatnya kalau tak tahan.

Anyway saya rasa dah bersedia utk itu semua. A mature adult should always expect those kind of obstacles in his life. So that he will be strong enough to face and wisely overcome them. Kalau semua perkara dalam hidup kita mudah sentiasa tak mencabarlah tu…

Hehe, another thing. My colleague just wondering how can I seemed to be very steady and calm during this early period of pregnancy? What? Haha. Hanya diri ini yang tahu betapa daku tersiksa melalui semuanya tapi harus kutabahkan juga demi sebuah pengorbanan. Ehe…

Bila masa saya nak muntah, hanya Tuhan yang tahu peritnya keadaan tu. Macam nak terkeluar segala usus, anak tekak, trakea dan apa2 lagilah. Bila time deria bau saya bermasalah huh memang sedih rasanya. Saya pantang cium bau masakan, makanan. Bau bawang goreng dan seangkatan dengannya. Macam nak pecah dada dibuatnya. Tengah tidur pun blh terjaga sebab hidu bau macam tu. Aduhhh…

Husband pun bising sebab saya susah nak makan. Banyak kerenah. Itu tak nak ini tak lalu. Sabar je lah. Alih2 saya meragam sebab perut kosong masuk angin. Dia jugak yang kena urutkan dgn minyak. Kuikuikui. Dapur rumah saya tak yah cakaplah dah kira forbidden area utk saya jejakkan kaki. Otherwise, uwwwek, uwwwek.

Begitulah kisahnya diri saya yang pregnant ni. Sedar tak sedar dah nak masuk tiga bulan. Cepat je masa blalu. Macam mana pun saya tetap gagahkan diri sebab tgk wanita lain mampu harunginya, kenapa tidak saya? 🙂

About sitiaisyah83

Smart and witty. Outgoing, very chatty. Lively, energetic. Adaptable but needs to express herself. Argumentative and outspoken. Likes change. Versatile. Busy, sometimes nervous and tense. Gossips. May seem superficial or inconsistent, but is only changeable. Beautiful physically and mentally.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to setel

  1. ibnularaby says:

    Salam Eychah.. Sorri ‘ter’ ketinggalan zaman.. Huhu..
    Ko keje kat kementerian mana skarang ek? Wahhh.. keje dengan Datuk KSU lagi.. 😉

  2. sitiaisyah83 says:

    Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW)

Leave a Reply

